Tuesday, May 15, 2012

Blackberry hilang...!

Pada Jumaat lepas 11/5/2012, Office mengadakan perlawanan boling persahabatan bersama User. User tak boleh mention nanti scandal pulak. So, lepas solat jumaat berkumpul di Wangsa Walk. Lokasi perlawanan boling persahabatan. Sementara menunggu kehadiran User dan peserta aku dan gang ronda-ronda sekitar mall...Then, junior aku ajak challenge racing game, biasalah pantang dicabar. Layan! Asyik berlumba, aku tak sedar mana aku letak Blackberry aku...adih! habis serata tempat dicari, tak jumpa. Itu perkara biasa, memang tak jumpa dah, confirmed kena kebas. Aku minta Mrs aku call provider to block my line. Hati jadi tak tenteram. Then bowling event pun bermula. Terpaksa jugalah jadi peserta. 3 games kena harung...harung dengan jayanya. Habis aku bolot, dari Group Champion, Best Player and Highest score..hahaha...happy aku. Lupa pasal Blackberry yang hilang tu...Anyway, thanks to the team..we did it! So, sampai rumah aku online. Checked di Blackberry Protect. Disini aku boleh hantar command pada Blackberry aku yang hilang tu untuk: a. Locate the device b. Send ringing alert c. Send message (will appear at home screen) d. Wipe out all data e. Lock the phone with new password But, all can be done if only the device is connected to wireless network...adih! Tak mengapa, once connected, the phone will be useless...HAHAHAHA... Dah 5 hari tak ber'blackberry', rasa macam tak sempurna hidup. Tapi esok Rabu, Blackberry baru akan menjelma...Syoknya.... Adios..

No comments: