Thursday, October 13, 2011

Menuju Ke Kota Mekah

Malam ini aku ke rumah mak saudara yang berada di Sentul. Satu majlis kenduri doa selamat untuknya yang bakal menunaikan haji pada tahun ini.


Pada awalnya terkejut juga kerana diberitahu pada petang semalam. Penerbangan yang rancang pada 15hb bulan ini kalau tidak silap aku.

Jemput yang hadir kebanyakkan dikalangan jiran-jiran sekitar. Saudara mara terdekat turut hadir walaupun pemberitahuan secara short notice.

Majlis bermula dengan kehadiran orang-orang surau taman. Majlis berlangsung dengan aman. Alhamdulillah.

Dalam diam itu aku terfikir sejenak. Bilalah agaknya masa untuk aku menjejakkan kaki di Tanah Suci Mekah? Aku memang ingin menunaikan fardu haji ini ketika masih sihat dan kuat. Namun masa masih belum mengizinkan aku untuk sampai disana.

No comments: