Wednesday, January 19, 2011

Jika benar ada maklumat kenapa tidak didedahkan?

Sebahagian dari petikan asal.

"Kenapa saya harus takut berdebat dengannya? Saya adalah perdana menteri. Saya ada semua maklumat. Kalau saya dedahkannya... adoi... dia akan demam, perli Najib sambil disambut gelak ketawa oleh lebih 7,000 peneroka di Felda Chemplak, Tenang hari ini.

"Perlukah saya berdebat dengannya? Tanya Najib dan kali ini disambut dengan jeritan tidak oleh para hadirin.

Peneroka Felda Chemplak menyokong Najib setelah menyediakan RM 1.6 billion untuk pembangunan di Felda.

Disebabkan pilihanraya di Tenang, maka peruntukan kewangan disediakan. Seumpama memberi rasuah yang membezakan adalah ianya dibuat secara terang-terang dengan liputan media.

Jika benar-benar ada maklumat kenapa tidak didedahkan. Jika kita ditempat yang benar apa nak takut. Masalah akan berterusan dan rakyat yang menanggung susah. Jadi, dedahkan sahaja.

Sebagai rakyat, apalah yang dapat di buat. Kuasa rakyat telah lama hilang.

No comments: